Cum îți redactezi CV-ul

cum-iti-redactezi-cv-ul-a8873

Îți dorești să obții primul job sau vrei să faci o schimbare în cariera ta?

Acum, că ai decis ce drum alegi, ai nevoie de cartea ta de vizită – CV-ul.

În special dacă ești la începutul carierei, realizarea CV-ului poate reprezenta o provocare.

Știai că un angajator petrece, în medie, 6 secunde analizând un CV? Un studiu realizat de o companie americană relevă acest fapt.  Acesta este un motiv în plus pentru care trebuie să acorzi o mare atenție modului în care îți creezi CV-ul, pentru a fi cu adevărat relevant pentru angajatori.

Recomandările specialiștilor în HR sunt ca structura CV-ului să fie simplă, să permită urmărirea informațiilor cu ușurință.

Structura CV-ului

Îți poți redacta CV-ul folosind un tool online. Aici ai o listă cu tool-uri care îți pot fi utile în crearea CV-ului, sau poți opta pentru clasicul Europass. Îți punem la dispoziție și un video care te poate ajuta.

Alege o poză recentă, tip portret, pe care să o incluzi în CV-ul tău, dar să ai în vedere ca poza să inspire profesionalism – ținută, decor.

Prin descrierea de la începutul CV-ului vei ajuta angajatorul să își facă o primă impresie despre tine – aici vei vorbi despre obiectivul tău profesional, menționând și câteva calități care te fac candidatul potrivit pentru job. Dacă este cazul, poți menționa în descriere și faptul că ai o experiență îndelungată în domeniu.

Un CV trebuie să conțină, în prima parte, numele, datele de contact, poziția curentă și compania la care lucrezi, companiile anterioare la care ai lucrat (în ordine invers cronologică) – menționând perioadele, educația. Pentru candidații cu experiență este recomandat să includă doar experiența din ultimii 10 până la 15 ani.

Pentru fiecare job specifică funcția, compania, perioada în care ai lucrat și prin câteva cuvinte explică rolul tău, menținând, bineînțeles, responsabilitățile-cheie și realizările.

Este foarte important să îți realizezi CV-ul pentru poziția vizată folosind chiar și cuvinte-cheie din domeniul în care dorești să lucrezi – te poți folosi de cuvinte pe care angajatorii le folosesc în anunțurile de angajare.

Având în vedere faptul că un CV trebuie să aibă între 2 și 3 pagini, este important să folosești spațiul menționând aspectele relevante pentru poziția vizată.

Continuă CV-ul cu informații despre educație – instituțiile de învățământ, diplomele, calificările. Aceasta se menționează, de asemenea, în ordine invers cronologică. Nu omite să incluzi aici abilitățile teoretice dobândite pe parcursul anilor de studii, însă trebuie să ai în vedere ca acestea să aibă legătură cu domeniul vizat la depunerea CV-ului pentru angajare.

În CV-ul tău vei include și limbile străine pe care le cunoști, însă ai grijă să menționezi corect nivelul de cunoaștere: începător, mediu sau avansat. Poate jobul pentru care aplici presupune să vorbești/scrii într-o limbă străină, astfel că recomandarea noastră este să analizezi bine nivelul la care cunoști o limbă străină înainte de a-ți completa CV-ul.

Următorul pas este să te pui în valoare prin abilitățile tale. Aici vorbim pe de o parte despre abilități profesionale, iar pe de altă parte despre soft skills – acele abilități dezvoltate de fiecare în urma experienței profesionale și personale.

Abilitățile profesionale, numite și hard skills, sunt acele abilități specifice, necesare pentru a-ți îndeplini sarcinile postului, de exemplu: competențe digitale (Word, Excel etc.), cunoașterea unui soft de contabilitate, raportare financiară etc.

Câteva soft skills: comunicare, customer service, gândire critică, leadership, empatie, ascultare activă etc.

Așadar, ambele categorii de abilități sunt foarte importante, așa că identifică-le pe cele care te definesc și alege-le pe cele potrivite pentru jobul pe care vrei să îl obții.

Dacă ești la început de carieră, este important ca CV-ul tău să arate faptul că îți dorești să înveți, să te dezvolți profesional. Foarte important este să menționezi în CV practica pe care ai făcut-o în timpul facultății și cursurile relevante pentru poziția vizată. Acestea te vor poziționa în fața altor candidați.

Nu uita că proiectul Acces la carieră de succes – Pilonul I este un real sprijin pentru tine, dacă ești la început de carieră. Îți oferim oportunitatea de a face practică într-o companie avizată de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) să desfășoare servicii în domeniul financiar-contabil. Ce înseamnă acest lucru? Vei învăța de la profesioniști ce înseamnă profesia contabilă, vei lua contact direct cu activitatea dintr-o companie care activează în acest domeniu, vei descoperi o profesie fit for future. Și, poate cel mai important lucru: de la practică la obținerea jobului dorit este doar un pas! Să îți completezi CV-ul te vor ajuta practica și cursurile de competențe antreprenoriale și webinariile ce vor avea ca subiecte managementul timpului, crearea CV-ului și pregătirea pentru interviul de angajare, competențe digitale, la care poți participa prin intermediul proiectului. Vei dobândi experiență nouă și îți vei dezvolta skillurile. Adoptă o atitudine pozitivă, fii proactiv și arată că îți dorești să înveți cât mai multe – șansele tale de reușită pentru obținerea unui job în domeniul financiar-contabil vor crește considerabil.

Înscrie-te acum în proiect și dă start carierei tale!

Leave your comment